lördag 18 februari 2012

Lägga till Sidor i bloggen.

Jag får ibland frågan om , hur man lägger till sidorna jag har ovanför bloggen, direkt under min header.
Det är enkelt....Gör bara så här:

Öppna till att börja med, din sida där du skriver bloggen...

(eller design sidan och välj "Inlägg".)

Nu väljer du "Redigera sidor" som är direkt under där det står Inlägg , kommentarer,inställningar. Sen klickar du på Ny sida...lägg in vad du vill där och döp sidan till det du vill att den ska heta.

Det är precis som du gör en blogg, med den skillnaden att det blir bara ett enda långt "inlägg", för du kan inte göra flera nya inlägg på sidorna, mer än lägga in nytt i samma du gjort i t.ex "trädgård".

Sidorna kommer upp automatiskt var efter du publicerar dom.

Hoppas ni fick hjälp av detta.

1 kommentar:

Joormen sa...

Funkar inte på min blogg.. gör allt som man ska. Finns en flik arkivering där man ska kryssa ja för att få igång det men på min sida är den skuggad och går ej klicka ja i.... blir crazy på det.