fredag 17 februari 2012

tvångstankarna styr...

Så är vi inne och tullar på Fredag hela dagen.

Jag har chockat mig själv och min omgivning..
(möbler och väggar) med att vara påklädd,
kletat färg på ögonen samt bäddat sängen redan!?!?
Disk har jag också plockat bort och nu ska dammsugaren fram....?!!??!
Vad händer liksom?? Måste var vårkänslor mitt i vintern och vilken besvikelse det ska bli när jag sen kommer på att det är ett tag kvar.
Men jag får väl skylla mig själv som klär mig så tidigt helt i onödan. ;o)

Ja, Fredag sa jag...eller skrev...och sonen ska hem till sin Johanna efter dagens jobb.
Men han ska förbi en snabb sväng här först och hämta lite saker så jag hinner få krama om han lite.
Jag ska föra över pengar till hans konto också, för det är dags för den månatliga summan av 2000:- så han klarar sig med det nödvändigaste.
(han har ju även sitt studiebidrag på det)

Igår tittade jag på det där programmet `Tvångstankarna styr mitt liv´.
Det är så hemkt att föreställa sig hur dom har det, som lider av sånt där samtidigt som man blir lite irriterad över att det kan/får bosätta sig så irrationella tankar i människors huvuden.
Tänk bara det här med att ha ständigt känslan av att ha kört över någon, även om där inte finns en människa i nräheten, men känslan är så starka att man måste stanna bilen, gå tillbaka flera ggr på olika platser för att se att där inte ligger någon skadad eller döende. :o/
Och att tro att andra ska drabbas av olyckor bara genom att tänka ord som cancer, brott, död, smutsig!?!?
Att inbilla sig att ens ritualer som att gnugga fötterna mot varandra x-antal ggr , sen slå foten x-antal ggr, mot sängkanten i en specifik ordning, ska göra saker bättre och förhindra elände??!?!
Och gör man fel, så måste man börja om från början......guuuuu vad jobbiga liv dom måste ha.

Nu ska jag gå och öppna skåpet där dammsugaren står, 7 ggr, slå huvudet mot handtaget samtidigt som jag sparkar mig själv i knävecket med vänsterfot 3 ggr och sen lyfta ut den , för att ställa tillbaka den och sen lyfta ut igen åt vänster...annars kanske inte toalett spolningen funkar nästa gång  jag gör tvåan !!! :oO
Och då blir det inte roligt!!!
( Ja, jag vet,det kan tyckas elakt att skoja om sånt men det är så irrationella beteenden så det är nästan komiskt  , även om man förstår att det är jobbigt för dom som har det)

Ha en underbar Fredag alla!
Trycker några extra gånger på *   *** * ***..* *** * ***   *...nu så...

6 kommentarer:

cw sa...

Ja det är så fruktansvärt hemskt att se hur en del människor plågar sig själva helt i onödan.
Tack och lov lider jag inte av ngt sådant för hur skulle då min dag se ut:)
Förr kunde jag vara nojig att kolla spisen innan jag skulle åka nånstans. MEN så sa mina barn till mig en gång

-Mamma vi nollar spisen så kan du klä på dig:)))

Då insåg jag vad jag höll på med:)))) och då bestämde jag mig för att aldrig mer göra så och det gjorde jag inte heller. Det gäller att kunna lita till sig själv och inse hur idiotiskt det är med såna ovanor:)

Stor kram

Disa sa...

Jo, jag tror att om man börjar med småsaker så eskalerar det för att till slut bli helt oregerligt.
Tufft för dom som låter det ske.
Kram

Anonym sa...

ja, jag fattar inte hur de kan bli såna, för nångång har de väl varit normala...?

*slår kaffekoppen mot tänderna, blinkar som en idiot å räknar till 34½*

***..****..***..****..***
(för säkerhetsskull)

;)

Disa sa...

Jaaa..hahhahaaa ;o))

jacessan sa...

Hahaha du är ju sjuk :) **** ****** ** men jag kör några också för säkerhetsskull...man vet ju aldrig***** ***

Disa sa...

Nee..man måste ta det säkra före det osäkra ;o)