tisdag 20 mars 2012

jord ska du åter varda, "så" det "så".

Okejrå...då sätter vi igång..
Krukor
Såjord
Fröer
Penna
Etiketter



 -Det här är en.... sån där..japp..

-Va äre här då??? Jaha en sån...

- De e mycke nu....måste ha kaffe....

-Några klara....fortfarande massor kvar.


Bägge brickorna är nu fulla, men jag orkar inte mer idag.
Får så ont i ryggen...så jag får fortsätta imorron.
Måste få fram fler krukor också för dom 50 vi köpte räcker inte på långa vägar.
Har bara fått ut 3 sorters fröer än juh.
Sommar floxen, flamingoblomman och petunia..
Sen är det ju alla grässorterna som också ska i jord. *suck*


7 kommentarer:

Anonym sa...

looligt med foton =)

*mej gilla*

Disa sa...

Fffffssssss :o))

Maria sa...

Vad roligt att plantera :) Du verkar ha massor att göra där..

Mysigt ni har det hemma :)

Kramar

Mita sa...

Du donar på och har det så fint hemma.Och jisses vad mycket fröer du ska så. Sånt där höll jag på med mycket förr,nu har dottern tagit över och delar med sig av sina plantor sen.
Kram och ha det gott♥

Britt-Inger sa...

Här blir det blomster så småningom :) Kommer att bli jättefint !!
Det var roligt att få vara med dig i ditt fina kök, jag tog mig en skvätt kaffe jag också, det fick jag väl ?? Gott var det o så fint du har det med allt det vita, ser frächt (stavas det så ? ) ut....
Hur gör du/ni för att allt ska växa uppepå din "portal" har du lagt upp mossan eller ? för den har väl inte hittar dit själv... Jag/vi har en sådan i stugan men det har nog växt nått där också men det mesta är borta. Är er portal hög ? Vi kör under vår när vi ska in på tomten så det känns högt att plantera nått... Som du säkert förstår så är jag inte född med gröna fingrar ;)
Ha en bra dag o var rädd om din rygg, kram på re´

Disa sa...

Det på taket är från gräsmattan när jag grävt, och mossan har vuxit till sig mer men det är även "fetknopp" som sprider sig jättemycket och verkar trivas där.
Jag har klättrat på stegen och kastat upp det bara.
Den är inte så hemskt hög men man går då raklång under den om man är under 2 meter :o))
*Gissar på ca 1,80 under!??!*

En skön dag till dig med
kram

cw sa...

hej SNYGGO:) du är lika fräsch som en sommarblomma:))) Det är en komplimnag bara så du vet.

Jag vet redan nu att du kommer att ha jättefina planteringar… nu fick jag riktiga sommar och vårkänslor då jag betraktar dina odlingar som är på gång.
Kram kram