tisdag 6 mars 2012

vänta..jag ska bara vänta lite först...



Idag har jag vaknat tidigt...redan klockan 6..rätt prick på slaget.
Vad det skulle vara bra för har jag inte susning om.
Men jag lär väl hinna få något gjort under dagens gång i alla fall.
*
Kaffe har jag slurpat i mig, fast bara av neskaffet än så länge.
Har inte kokat i perkulatorn, men ska göra det snart.
Neskaffe är som inte riktigt samma sak som riktigt kaffe
även om det duger som första morronskvätten.
*
Jag är fortfarande inne på mina planer om tvätten,
men även att måla om lite mer grejer....som bokhyllan i datarummet,
den svarta spegeln, kistan och garderobsdörrarna.
Självklart kommer jag varken hinna eller orka allt i dag,
men får jag bara en sak målad så är jag nöjd, för resten hinner man ju senare.
*
Väntar ännu på att få meddelande om soffan för nu börjar jag med vara lite otålig.
Men ännu inte som gubben som tjatar varje dag om var soffan är
och började redan samma dag jag beställde den :o))
Men ,,,den som väntar på något gott....väntar å väntar å väntar å väntar...
Det tar som aldrig slut på väntandet...ever!!!!
Ett himla väntade på allt när man tänker efter...
vänta barn
vänta på vår
vänta på sommaren
vänta på jul
vänta på nyår
vänta på skolavslutning
vänta på festen
vänta på maten
vänta på läkartid
vänta på bussen..
vänta på att tvätten ska bli klar
vänta på att färgen ska torka
vänta på att renovering ska bli klar
vänta på att fröer ska börja gro
vänta vänta vänta...*suck*
Det är väl det som är meningen med livet...denna eviga väntan på än det ena och än det andra.
.......
Nu ska jag gå och koka kaffet och vänta ....
(JAMEN NI SER JU!!!!)
....... på att det ska bli klart !!!

4 kommentarer:

Maya sa...

God morgon ♥
Sluta vänta ...*fniss*
Hoppas du får en underbar dag!
Kram

oumberligating sa...

Ja visst är det ett djäkla väntande här i livet! Fast får jag berätta en hemlighet, jag har med åren förvandlats till en riktig skitstövel...bl a...sist då jag var hos Doktor...jag öppnade bara hans dörr och gick in och satte mig, självklart så såg jag att han inte hade någon annan patient där, överrumplingstekniken fungerade, ingen väntan där inte, fast någon annan fick ju vänta...ja jag är en skitstövel...förlåt, ska bättra mig....fast precis som du så blir man mer och mer otålig med åren, du skulle se min Mamma, hon nästa föser unnan folk som är ivägen! (ler)
Bor i Stockholm nu och i morgon ska jag till Västerås, faktiskt till dina och mina hemtrakter, min Pappa bor nästan på Vallby i ett nybuggt äldreboende där!
Hoppas att allt är väl med dig!
Kram ifrån umberlige Peter!

Disa sa...

ÅH hälsa V-ås från mig och pappa med såklart!
Kram tillbaka!

Joormen sa...

Hahaha.. där slog du minsann skallen på spiken eller nåt sånt... jaaa en evig väntan. Här väntar man på få klara besked om jobbet..... idag kröp det fram -vi lägger ner om ingen tar över. Grattis till mig. Väntan är över i alla fall lite över. Vad händer nu då börjar nästa väntan.. suck pust stööön....