fredag 25 maj 2012

Igår var det fantastiskt.

Ojojoj...vilken underbar dag det var igår!
Sol och varmt hela dagen..fast det var lite disigt/molnigt en stund
men varmt ändå.

Jenny kom förbi på morgonen och blev kar ett bra tag..

äldre foto..

..och sen ramlade även Jonas in här.
äldre foto


Vi satt ute på altanen och pratade om allt som jag behövde få gjort
ute på gården med flyttning av grillar , ta ut hammock och rottingmöbler etc.
Jag nämnde att jag undrade om Robin skulle komma hem över helgen
då hans Johanna åker till GBG för att hälsa på sin mamma.
För då skulle han kunna hjälpa mig med det.
Då säger Jonas att - Nog kan jag hjälpa dig med det..och Jenny lägger till - Det kan jag med.
Så jag sa - Men då kanske ni kan komma imorron så gör vi det?
-Jag kan göra en del nu, sa Jonas och satte igång.
Sen rasslade det bara till, så var hammocken på altanen,
grillen nerburen till pergolan, Jenny ställde rottingmöblerna på dito ställe,
samt att Jonas flyttade det nya stora betongröret, som ska bli ny grillring
på plats...ENSAM!!!!
Den väger ju bly, men han snurrade runt med den som om det vore en otymplig soffa bara.
Han är stark..verkligen stark!

Jag gjorde bara lite småjox och fick faktiskt ihop hammocken själv. :o)
Jenny och Jonas åkte iväg för att äta lunch då passade jag på
att slåss med den...och lite krigsskadad belv jag också
för jag klämde tummen och blödde som en slaktad gris från den.
In och så på tjockt med plåster sen ut igen för att besegra slaget om
Hammockpåplats.

Senare fick jag också några plantor i större krukor .
Skönt att det blev så mycket gjort utan att jag behövde slita. :o)
Jag gillar mina ungar!!!

Ska ta foton senare på hur det blidde.

Idag ska jag ta badrummet för det blev inget av med det igår.
Man vill ju inte vara inne när det är sådan väder som det var igår.
Det har lovats regn här, men än så länge är det sol och tills dess ska jag vara ute och slappa.

Ha en skön Fredag alla!

 

4 kommentarer:

Paula´z Diarie sa...

Vad bra att ni fick fixat allt!
Här är det trädgårdsgungan som vi ska ha fram än....i morgon el ikv då!

Vilket härligt väder v har :)

Ha en fin fredag!

Camilla sa...

Ajajaj..stackars tumme. Men bra jobbat ,i alla fall.
Tur att du fick sådan bra hjälp.
Underbart att VI också har fått sol och värme.
Kram!

Carina Sjölund sa...

Stackars din tumme och dig förstås :)

Här har solen och värmen nått oss oxå, underbart :)))))
Kramen på dig♥

Mita sa...

Skönt att du fick hjälp,men aj,aj för tummen. Nånting ska det alltid vara..
Det är bäst att passa på och njuta av finvädret,
Kram vännen♥