torsdag 24 maj 2012

torsdagmorron...



Jaha..så var det Torsdag morron och jag har faktiskt sovit riktigt bra inatt
utan några hostattacker...och sov till 5:50 !
Det behövdes för jag blev riktigt slutkörd igår.

Jag satte ju igång med fönsterputsandet och dom i datarummer är svåra
att komma åt eftersom vi har fastskruvade bänkar vid båda.
Den där datorerna står och den som keyboarden är på.
Så jag hängde som en annan sengångare som försöker klättra
från en gren till annan i träd.
Sen tog jag dom i v-rummet också.
Visst är dom renare nu, men det är så gammalt glas så det
är rent omöjligt att få dom helt rena och klara.
Skönt var det att få det gjort också.

Annat jag gjorde var att tvätta upp alla mattorna
och så tog jag upp en annan till v-rummet,
eftersom vi har den ljusbruna klädseln nu.

Toknöjd med gårdagens insats, men jäklar vad ont jag hade efteråt.
Precis överallt...Jag kunde nästan inte ens tvätta ansiktet senare i duschen
för det värkte som förjordat och själva duschandet var enbart jobbigt.
Ville bara sätta mig på golvet och gråta av utmattning.
Men jag gjorde ju inte det utan plaskade på med duschen och
slaffsade runt med tvålen lite här och där och försökte tänka att
-Det bli ju inte värre i alla fall....

Idag tänkte jag ta itu med badrummet och tur är att den är liten...
Tuppeliten är den, så det går på typ 4 minuter. :o))
Sen går jag ut , för idag skiner solen från en klarblå himmel.

 Ha en fin dag Alla!

10 kommentarer:

Camilla sa...

Oj vad du städar.
Kommer du hit sedan? ;)
Japp, idag skiner solen så idag ska det solas :)
Sv: Vad är änglavisselpipa?
Kram!

Disa sa...

*Fniss* Det är en stickling från Änglatrumpeten som jag satt om ;o)) Inget annat.

Paula´z Diarie sa...

Här blir det städning idag!

Ha en fin dag i solen!

Kramen

Maria sa...

Ja just det. det var ett mycket bra tips för här hemma ser man knappt ut genom fönstren :)
Vad kan passa bättre när man är hemma med en sjuk dotter ;)

Ha en toppen fin dag <3
Kramar Maria

Paula sa...

Men jisses, som du håller på. Inte konstigt att kroppen protesterar!
Men fint blir det ju, och ibland så bara måste man.
ta det lite lugnt idag och bara njut!
Kram!

♥ Carina ♥ sa...

Oj vad du jobbat på! Så trist att du får lida för det sedan. Stackare!!
Hoppas du får en skön välförtjänt vilodag idag :)
Kram kram

Joormen sa...

Känner igen det där då man knappt orkar ta hand om sig själv för man slitit som en tok men det man inte borde.... men är man en viljestark tjurskalle så är man -tror du är rätt lik mig i vissa fall.

Man blir så urless på att kroppen är skrot.

Idag lyser i alla fall solen och det är för första gången hos oss så hett så man nästan dööööör på altanen.

Kram på dig

Paula sa...

hahaha...så nu är du fläckvis ren då med andra ord =D

Britt-Inger sa...

Men halllåååå !! Var lite snäll mot kroppen nu !!
Du har väl precis varit sjuk om jag inte tar fel....
MEN... visst är det härligt när sommaren vill fram :)
Idag har det varit riktigt varmt åtminstonde i solen, i skuggan är det svalare, men skönt ;)
Jag är ingen soldyrkare utan håller mig gärna lite mera i skuggan på sommaren.
Ha en fin pingsthelg o var rädd om dig ! Kramen....

Carina Sjölund sa...

Oj vad du jobbar och sliter.
Vi har oxå ett gammalt fönster, och visst är det svårt att få dom snygga, men huvudsaken att man kan se ut :)

Vilken väder vi haft idag :) bara synd att jag sovit bort många av soltimmarna :(
Men dom lovar sol och varmt hela helgen :)
Kramen på dig♥