måndag 21 maj 2012

ute i trädgår´n....

Jahapp...
Det började ju bra den här dagen, men vid 11-tiden fick jag en febersläng,
så jag tog Alvedon och lade mig i soffan där jag sov en dryg timme.
När jag vaknade kände jag mig betydligt bättre så jag gick ut och började med
blommorna och satte i de krukor dom ska vara i.
Fast dom ska ju få vara kvar i växthuset i väntan på varmare väder.





Jo, Änglatrumpeten har fått nytt också, men det tar jag kort på sen
för dessa är när jag fortfarande höll på så allt var inte klart.
Det är ju en hel del kvar att plantera också men det hinns under veckan.

Jag har städat upp lite där ute för det är nu inte klokt vad jag lyckas
"gröjda" till det när jag ska göra "fint". :o))) Såg ju ut som en atombomb slagit ner.

Ätit har vi gjort..mat från pizzerian..pasta med biffkött.

Jo..och så har jag bestämt mig för att försöka, om inte sluta, men i alla fall minska betydligt på min rökning.
Så idag har jag väl rökt kanske 6 hela ciggar, fastän jag vaknade redan 4:45.
Sen röker jag inte hela heller, för vartannat är bara munbloss och jag tar bara några bloss på varje cig.
Så idag har jag mer än halverat rökningen ...typ 25% bara av min normala mängd,
som varit ca: 10-15 /dag beroende på ... :o)

Nu ska jag ta mig lite kaffe och sen duscha.
Ha en fortsatt fin Måndagafton och kväll Alla!

Inga kommentarer: