lördag 18 augusti 2012

De e Lördag i Augusti


Hejsan I Lördagen!

Här går dagen väldigt segt och saaaaakta minsann.
Dels för att jag bråkat med min telefons inställningar med att få rätt surfleverantör och för att det är för varmt helt enkelt.
Nu tror jag att fått ordning på telefonen i alla fall.
Annars får jag väl kontakta halebop igen,,men nu kan jag i alla fall surfa igen.

Jag har fått en fläskytterfile´ marinad som vi ska grilla senare. Som det känns nu får det bli mycket senare om jag ska orka med att stå vid någon spis alls.

Igår hände väl inte så mycket. Vi skjutsade Robin och Linnea in till stan för hon hade simträning och Robin skulle shoppa lite kläder, sen for han iväg med kompisar och festade. Jag och gubben hade en lat kväll med baconpannkaka till middag. Sen var det mest glutta tv i sällskap av Maja Lat och Inge Lust.

Man känner på solskenet, även om det är varmt och så att hösten är på väg. För den ligger så lågt och ger lite lustigt sken på dagarna. Bästa är ju kvällarna som blir mörkare tidigare för varje dag som går. Nu är det nästan helt svart vid 22- tiden. Myyyyys !
Såg igår också när vi for med ungdomarna att träden börjar skifta färger mer och mer. En del björkar är helt gula och rönnbärsträden börjar övergå i sin vinröda fina färg lite smått.
Snart får man säga  Tack för denna sommar
(omän det inte var så mycket till sommar att prata om förrän nu i Augusti ;oD )
ochVälkommen Höst.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nå det har inte varit mycket till sommar..det blir väl sammanlagt ett par veckors sommar 2012! Trist men inget att göra nåt åt. Ha en skön söndag..kramen