torsdag 16 augusti 2012

gårdagens sysslor var...


fotat av dottern Jenny och inte redigerat. Färger är original från vår gård.

Jaha, så har vi en ny dag idag och då ska man hitta på nåt att göra.

Igår gjorde jag mycket.

Jag trimmade alla gräskanter, grävde ner krusbärsbusken, sen klippte jag och gubben hela gräsmattan. Rensade bort mer fula blommor från krukor...

Benke åkte iväg med Robin senare och var på körskolan med honom men Robin måste beställa nya papper för hans hade gått ut.
I  slutet på Augusti har dom en kurs för övningskörning. Så då ska han sätta igång med körkortet. :o)

När dom åkte iväg passade jag på att städa bort värsta stöket inne. Sen var jag totalt slut i ryggen, axlar och nacke.
Vänsterarmen skakade som ett asplöv så fort jag tog i något p.g.a av "ansträngningen" som blir när jag går med trimmern...händerna krampar ju ihop hela tiden så jag får stanna av och skaka liv och vänta...så det tar sin lilla tid att få det gjort  Dricka kaffe efteråt är inte lätt må jag säga. Får som nypa om muggen med båda händer för att inte spilla ut allt.  :o))

Idag vete tusan vad jag ska hitta på....
Robin kommer i alla fall hem från stan där han sovit hos en tjej och hon ska följa med hit idag också.
Vi har träffat henne redan en gång och hon verkar jättesöt och gullig.
Glad och naturlig i sättet, så som jag gillar ! Det var där förresten som Robin var då han sov över och såg dom söta kossorna som jag är kär i . :o))

Japp..det var det om det...Nu ska jag väl se vad jag får gjort idag...om något alls. Eller så blir det en dag i sällskap av Maja Lat och Inge Vilja. ;o)  Solen strålar ju från en blå himmel och senaste veckan har varit den sommar vi inte fått förrän nu!

Ha en skön dag alla!

1 kommentar:

Marianne sa...

Känns som jag skulle vilja låna lite av din energi för guuu vad du får mycket gjort,själv är jag kvar på planeringsstadiet med allt,tsss!
Hoppas du får en fin dag,kram!