lördag 25 augusti 2012

höststäda ....


Idag vaknade jag tidigt, före 05:00 och tittade på termometern för jag tyckte det såg så ruggigt ut.
+5˚ grader såg jag..men hade fel för när det ljusnade mer ute så var det + 3˚. Sommaren är därmed helt över för detta året. Kort och intensiv blev den här i slutet på Juli och början på Augusti. Ungefär 3 v, sammanlagt med soliga varma dagar under sommaren fick vi väl.

Idag ska jag försöka städa på gården då som jag skrev tidigare. Ta bort alla blommor som är kvar i krukor och klippa ner överblommat och fult.
Bära bort mesta från altanen och ställa i bodan.

Sen får man höstpynta istället med rönnbärskvistar, gran eller tall och ta fram ljusslingor så småningom.
I alla fall ljusslingan...det andra vete tusan för vi har ju fått så himlarns mycket snö senaste vintrarna att allting försvinner under och så ser mand et inte ens...känns bra menlöst då.

Japp...städ på gården denna lördagen för mig !
Vad gör ni??

3 kommentarer:

Camilla sa...

Jojo...nu är hösten här. Jag tog bort mina blommor tidigare i veckan. Inte alla..men dom flesta.
I kväll ska jag jobba.
Kram!

Disa sa...

Dom flesta har jag redan tagit som var i krukor,,nu är det bara resten kvar av det som var någorlunda fint men inte är längre.

Ha en bra arbetskväll.
Kram!

♥ Carina ♥ sa...

Sommaren är kort... tyvärr!
Mina blommor är fortfarande jättefina så dom får hänga med ett tag till :)
Kram och trevlig lördag!