söndag 21 oktober 2012

ibland så skulle man tänka lite mer INNAN man pratar !!


..för sen är det ju som försent...

Jomen..
Det började ju så bra...sen blev det dåligt.

Gubben tog ju min dammsugare med sig ut så jag kunde ju inte börja städa först.
Han kom in efter ett bra tag och sa att det skulle dröja mer för han var inte klar.
*Attans osis och vad synd, tänkte jag, som inte kan städa då*

Meeeeen....Återigen så fick jag förbanna mig själv efteråt när jag kom på den
"briljanta ideén" att han kunde ta dammsugaren från ovanvåningen istället
så jag fick in min ..?!??! Varför sa jag sååå ???

Jag börjar ha för vana att säga saker jag inte menar alltför ofta.
Som när jag sa att jag hade sådan att huvudvärk och det kändes som att hjärnan skulle ut genom ögat.
-Så stora ögon har du inte..svarade ju gubben...och jag kunde/BORDE ha nöjt mig med det ...
Men nääää då ..då måste jag ju komma med en sån "klyftig" kommentar som
- Men hjärnan kanske är så liten......  ?!?!?!?...
..Jomen det var ju smart sagt Disa...

 Iall fall så...

Vi bytte ju dammsugare dårå och så var jag tvungen sätta igång.
Så jag har dammat av mattor , vädrat kuddar, filtar, dammsugit och dammtorkat samt
skurat av golv och skurat badrum OCH jag ...eller maskinen ...tvättar!!!

Nu är ju det värsta gjort och det är tvätten kvar...
Och middag och sen disken...*suck*
Kunde jag inte bara låta gubben ha dammsugaren ifred ???

Tillägg senare:

Jenny och Jonas var ju förbi igår med "lite" lax till oss igår
eftrsom dom inte rymmer det i sin frys hemma.
Så det är vad vi ska äta idag här och dom är ju självklart bjudna .
Det var liksom en "hake" dom hade ;)


Det här är ena halvan av fisken och den andra ligger i frysen.

För att få lite grepp om hur stor den är så kan jag säga att
spisen våran är 75 cm bred...fisken minst lika lång och massor med kött på
som ni ser. Dock är den inte benad men det får vi göra själv.
Lax har ju stora fina ben så dom är lätta att ta bort.

Snart dags för middag alltså! :d

3 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Hihi, ja ibland säger munnen något innan hjärnan hinner tänka :)

Det var en bamsing till lax. Mättar ett helt kompani ;)
Kram

Ulla sa...

JA Ja ....ja ibland säger munnen något innan hjärnan hinner tänka :)

En härlig LAX,,,,

Kilar ut igen,,,,

Herr Nilssons Fru sa...

Tala är silver
Tiga är guld:)

Som de kan gå.
Kramiz