tisdag 26 mars 2013

det blev inte som jag tänkte..nu heller.

Längtar efter sommar !!!

Hejsan Hoppsan i Tisdagen.

Igår hann jag inte göra allt jag tänkte för det blev en repris av Söndagen...dvs, soffan migrän och vila. Men jag hann i alla fall städa det mesta jag tänkte och även Robins rum. Så nu är vårt rum kvar med byte av sängkläder och så tvättstugan.
Och köket ska ju också få lite piff var det sagt.

Det där med migränen...
Jag hade bara kvar en tablett igår så vi åkte på apoteket för att hämta ut mer , men det visade sig att jag hade slut på receptet.
Fast dom säljer även 50 mg utan recept så jag tog en sådan för att ha nåt att ta till.
Iofs så hjälpte ju inte det sist men det finns, för oftast tar det ju.

Nu börjar vårkänslorna småplira lite för det är ju sol och rätt varmt om dagarna...
Om bara snön ville försvinna eller åtminstone se ut som att det tinar...men det är på tok för mycket ännu...nån dryg meter är väl än. Sommarfröerna jag sådde växer så det knakar och det är inte länge kvar innan man får börja dela på dom...Jag hade hoppats på att hinna få ut dom i växthuset så man kunde stöka där med det, men som det är nu så lär det dröja nån vecka till.
Massor med minusgrader på nätterna är det och el-elementet orkar nog inte hålla värmen då. Det får inte vara under -10 i alla fall...men inatt har det varit drygt -15 om inte mer.

Nu ska jag snart väcka Robin så han kommer iväg och sen startar jag min dag och ser vad jag får gjort.

Inga kommentarer: