lördag 30 mars 2013

morgonstund har pladder i mun om sommarlängtan och värmestund

Lånad bild från nätet.

Här sitter jag och längtar och suktar efter vår, värme , sommar och soool.
Sol har vi förvisso, men vår och sommar samt värme känns avlägset.
Det är minusgrader, rätt många också, om nätterna och det är bara solen som orkar ge någon plusgrad på dagarna.

Igår var det också fint och då startade jag upp en eld och vi hann vara ute bra många timmar på förmiddagen.

Bilden ovan har jag hittat på nätet från "cottage image".
En sån stuga vill jag ha att bo i och stöka i trädgårn med.
Tittar ofta på Ett Hus På Landet, från UK och där finns ofta sådan med
och jag blir alldeles lyrisk.
Vill flytta dit, inte bara för stugorna utan även för att där kan man ha div palmer och andra
växter och blommor som vårt klimat är alldeles för kallt för.
Tänk att få rota runt där !!! Vilken LYCKA !!!!

Men jag får väl hålla till godo med vårt kråkslott och göra så gott det går med alla maskrosor
som tycks vara det enda somt trivs här, för att inte tala om
groddblad, klöver och annat skräp. :o))
Är väl enda fördelen med snön..man slipper se det i alla fall.

Idag har bjuder vädret också på sol och idag blir det också grilla av.
Fast idag kör vi hamburgare för korv hade vi igår.


Önskar alla en fortsatt skön Påskhelg!
(i bloggen nedan har jag lagt in sommarfoton från 2011...2012 var "blommorna" så fula för det var olika grässorter som inte alls blev som jag tänkt..så jag backade tillbaka i tiden )

1 kommentar:

♥ Carina ♥ sa...

Vilken häftig stuga! Coolt tak!
Här har det varit soliga fina dagar ganska länge nu, med fågelkvitter och takdropp, men ganska kalla nätter.
Önskar dig en solig fin dag!
Kram