onsdag 9 januari 2019

Ingen stad i ljus, men i vårt vardagsrum

En ny dag och nya tag.

Hunnit med några snabba koppar kaffe med Jenny på morgonen ,
innan hon skulle iväg på möte i stan.

Känner mig lite sliten och trött i dag.
Är väl för att jag grejade på aningen för mycket igår.
Flyttade ju in skåpet i hallen från v-rummet m.m
och sen var det dags för middag.
Jag valde lax med potatisklyftor.
Minst jobb så , eftersom jag kastade allt i ugnen där det fick laga till sig.
Jag hade rört ihop en dressing innan så det var klart.

Det var sååå skönt att få dråsa ihop i soffan,
mätt och belåten och trött, dock inte helt klar i källaren...



Vad höjer väl myskänslan mer än tända ljus!?



Det blev kvarliggande lite plädar och några mattor i tvättstugan.
Dom ska jag ta itu med idag, sen den sedvanliga snabbstädningen.
Efter det blir det nog att bara polimasa på med det som faller mig in.
(såvida inte samvetet knackar mig i huvudet och tvingar mig att byta rent i sängen)

Ha en härlig dag !

2 kommentarer:

Brittan sa...

Vilken fin ljuskandelaber .. jag älskar ljuslyktor/stakar och tänder ljus året om 👌
Ha en fin kväll
Kram

Disa E sa...

Jag med älskar ljusstakar och lyktor.
Denna kandelabern håller på att ha bra många år på nacken.
Beställde den från Jotex eller Cellbes en gång i tiden.
Gillar den än :)
Ha en go kväll du med
Kram