lördag 20 april 2013

drömmar ...och omskolning?

Sitter här och drömmer om sommar och sol och inte minst värmen.
För den lyser ännu med sin frånvaro för att kunna säga att våren anlänt.
Vi har ju minusgrader ännu på nätterna och inte alltför många plus på dagarna.

Jag sitter och glor på sommar bilder på nätet
och bläddrar i mina fotoalbum och längtar efter att greja med dammen,
gräva i rabatter och bara njuta av att få vara ute på grönbete
efter att ha suttit inne hela långa vintern.
 Vår damm sommaren 2012
och en fin vit sommarmalva samma år.


Nu ska jag snart gå ut i växthuset och se hur blommorna mår
efter nattens kyla, för elementet tycks inte ha orkat hålla värmen alltför bra.
jag sörjer inte alltför mycket om dom inte klarat sig,
för det hade dom ju inte gjort inne heller pga vattenbrist
för jag kan ju inte blöta ner hela köket för deras skull.

Ska se om jag får dom i ny jord och större krukor, dom som inte är omskolade.
I växthuset kan man ju stöka på bäst man vill och gör det hela mycket enklare.
Några har ju säkert klarat sig om inte alla..
Det har ju inte varit minusgrader i alla fall där inne.

Ha en skön Lördag!

2 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Förstår att du längtar efter er fina damm. Men snart så... :)
Kram och ha en fin lördag!

Carina Sjölund sa...

Vad fint ni har på er gård. Men snart får vi uppleva grön gräsmatta :)
Kramen vännen♥