tisdag 16 juli 2013

Ingen sommar här...men ...

 

Kolla kolla...vad jag köpte igår.
Järngrå bets som jag ska betsa med.
Ska slipa av bordsskivan, ev. skänkskivan också och betsa.
Sen är det andra små grejer som lådorna jag köpte som ska få sig en strykare.


 

Pimpade ju upp köket lite med färg...rosa.
Lite fröjd för ögat i allt det vita som varit.
Plus att man får lite mer sommarkänsla inne än ute i alla fall
för där är inte mer än runt + 8 grader idag också.

Har varit många dagar med hård blåst och mulet, samt regn.
Så jag har enbart höstkänsla så fort jag går ut nu.
Blommorna har som gjort sitt eftersom det är dåligt väder och dom ger upp.
Trist är det ju, för vi är ju trots allt bara i mitten på Juli ännu.





Gubben har i alla fall gjort en bra affär och köpt sig en ny åkgräsklippare till bra pris.
Hittade den på Jula och hämtades igår, så lille Milton har åkt runt runt.

Hoppas ni andra har bättre väder än vi har och kan njuta av sommar.
Själv börjar mina tankar gå till julpynt o.s.v.





2 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Så fint du har i ditt kök :)
Vet du, i morse när jag hämtade tidningen så tyckte jag att det kändes som höst i luften. Fy!!
Och ändå har vi sol idag...
Kram

Disa sa...

Ja..tempen har sjunkit här så nu ligger vi runt + 5 grader..
Kram tillbaka.