söndag 14 juli 2013

städ och tvätt..vad annars ???

lånad på nätet. Sån tvättstuga vill jag å ha
Igår var en arbetsam dag för mig.
*
Jag började med att städa det värsta inne.
Sen var det vattning ute både hemma och hos grannen..
tog runt 1 ½ timme innan det var gjort.

På dagsschemat var även tvätt och gräsklippning,
samt plock av ogräs.

En brejk i form av påhälsning av Matte och Malin som kom först.
Strax efter kom Anders och Maria på sin MC.
Och inte långt därefter kom Jenny och Jonas med ungarna
efter en tripp till Boden.

När alla åkt fortsatte jag med klippandet och runt 20 snåret på kvällen
hängde jag sista tvätten för dagen innan jag fick göra kväll.
Då intog jag också en middag, sen sådan,
för Robin och Felicia åt pizza och Benke hade blivit bjuden på mat, tacos,
när han var ute och åkte MC och hälsade på en kompis.
Min bestod av färdiglagat på fat från Findus som jag kastade in i micron.
*
Nu ska jag fortsätta med att riva av vita överdragen på soffan
och tvätta upp dom och sätta på dom bruna.

Vädret är skit som det varit senaste dagarna
med mulet och regn till och från och idag blåser det isvindar också.
Så ute kommer jag knappast vara.



1 kommentar:

Ulla sa...

Tänk det finns alltid att göra,,,

Ha en bra vecka,,,,kram