måndag 22 juli 2013

ont i hjärtat...

...gör det när man i ottan sitter på altanen och tar en kopp kaffe
och man hör förtvivlade jamanden bakom husknuten
och fram kommer en liten kissepojke...igen.
Runt 5 mån gissar jag av storleken.


Söker så förtvivlat efter lite närkontakt :(


Den har varit här förr och man undrar....
-Vad gör du ute nu..ensam så liten som du är ?!?!?!
-Är du också en stackars sommarkatt som blivit övergiven lagom till semestern tog slut.??

Hade det inte varit för Robin , som är väldigt överkänslig mot katter så hade jag tagit hand om den.
Men tyvärr blir Robin så dålig så det går inte. :(

Jag har lagt ut bilder på FB och hoppas att någon känner igen den och snarast kommer och hämtar den.
Om inte annat får jag väl kontakta djurskyddet.
Tills dess får jag hålla ett vakande öga på stackaren...

3 kommentarer:

Ulla sa...

Men då,,,den lille stackaren,,,du får hålla kollen,,,

Ha det så bra,,,kram

Melody and M.E sa...

Så supersöt liten katt! Så grymt när folk lämnar sina katter vind för våg och åker hem till stan.
Min granntant matar 15 stycken vildkatter, sätter ut stora skålar med köpt kattmat varje dag. Hon har stort hjärta, men man undrar ju vart katterna kommer ifrån?
M.E

Camilla sa...

Ååå vilken gullig katt.
Jag skulle gärna vilja ha en katt men två av mina familjemedlemmar är allergisk :(
Hoppas verkligen att det ordar till sig för katten.
Kram!