onsdag 24 juli 2013

om ditten och datten ..och lite annat.

Idag har jag gjort det som jag bävat för länge.
Jag putsade fönstren ..fast denna gången med t-röd.
Putsade ett fönster..tog en klunk..tog nästa ..tog en klunk och så fortsatte jag.
Blev skitbra....nu ser jag ingenting !! :)

Nä skämt åsido..jag putsade ju självklart med det och jag fick bort dom värsta "smörhinnorna".
Nu syns det för första gången på år att dom är tvättade ! :)

Nåt jag också sett är att en av mina änglabasuner ska till att blomma för den har knopp.
Kul, aldrig varit med om det förr :)


Jag har städat och gubben tvättat bil och MC och när vi var klara
tog vi en tur med MC:n.
Blev en bra sväng för vi var borta 3 timmar.
I Kågehamn tog gubben kaffe och sen stannade vi på grillen och köpte varsin
ostburgare innan vi begav oss hemåt.


Innan vi åkte hade vi tvättat ur Miltons bassäng, blåst upp och fyllt nytt vatten
så det skulle värmas under dagen i solen eftersom det ser ut att ska vara fint nu
ett tag framöver.
Och när vi kommer hem igen så möts vi av detta.


Denna lilla kattpojke som tydligen har ett hem i närheten
har väl förmodligen klättrat upp , varit när att ramla ner och klöst hål
för vattnet rinner ut då luften far ur "ringarna".
Bannade kattsträlle...Vi har ju knappt haft några katter här alls
och just som Milton får en bassäng så kommer det naturligtvis en nyfiken liten fan
och förstör det roliga för barnbarnet.
Även om bassängen inte är dyr att köpa så blir det ju det i slutändan om man ska köpa nya.


Och sist och även minst var besöket jag hade igår.
Min goaste kompis Cathrin som flyttat söderut till Linköping är här uppe igen
för hon har nyss blivit farmor....
...... till en söt liten tösabit som heter Ellie ! :)
Liten karamell med strössel på såg hon ut som i den söta dressen hon hade på.

Japp..det var lite det.

Varmt har vi och jag ska kasta mig i soffan bakom förpersade fönster och takfläkten på järnet.

Nej nej..jag klagar inte ..det är underbart...verkligen...
som att bli levande begravd. ...finfint !

Ha det gott ni som njuter..
Själv ska jag gå och tuppa av en smula.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Hihihi...det var en bra idé. Dricka t röd. då ser man till slut inte att fönsterna är smutsiga ;)
Ååå lyllo dig som får din Trumpet att blomma.
Dom senaste åren har jag inte fått dom att blomma.
Förut hade jag typ 50 blommor på den.
Men som sagt..det blir inga blommor i år :(
Kram!

Disa sa...

Det är ju osett om den kommer i blom..men knopp har den ju i alla fall. Jag har lärt mig att vita heter basun och dom rosa,röda,osv heter trumpet. Så min är basun för det ska vara vita blommor.

Och så lärde jag mig att det ska vattnas och gödslas och gödslas och vattnas massor...så det har jag gjort MYCKET !!!

Ha en skön dag Camilla .
Kram!