söndag 30 november 2014

Söndag & 1:a Advent



Så börjar vi nedräkningen mot Julafton med tända ljus.
Den första tänds idag. 

Igår strök jag och hängde upp julgardiner i v-rummet som
jag inte gjort på många många år.
Ska fota sen och lägga in. :)
Blev enligt mitt tycke riktigt gulligt och lite mera färgglatt
eftersom det mesta jag har vanligtvis bara går i svart/vitt.

Gubben började med vårt sovrumsfönster igår & skulle fixa
klart med foder etc.
Det märkliga är bara att:
I vanliga fall är det sällan eller aldrig någon här annat än ,
så fort han ska göra något , då kommer folk och avlöser varann för att hälsa på honom
så han aldrig får något gjort. :))
Han hann få upp nedre smygbrädan... i ett fönster av 2 på en hel dag. :/
Sen var det ju hockey klockan 16 ( som vi vann f.ö )

Ja, första advent.
Det ska ju tändas ljus.
Vad annat jag hittar på får vi se.
Jag vet i alla fall att jag ska sätta upp tavellisten och sätta dit
bilderna jag drog ut på ungarna mina.
Kanske att jag tvättar lite också...vi får se.



... till er alla.

Inga kommentarer: