lördag 27 december 2014

God fortsättning !



Jamen, Nu har vi väl redan halkat in på Lördag och
den sista av dom i December och sista av år 2014 .
*
Idag har jag tvätt på dags schemat och i övrigt har jag stökat bort alla tomtar och rött.
Bara adventsstakar och stjärnor är kvar , samt granen med vita och silverkulor.
Skönt och vilsamt för mina ögon, som har så svårt för klatschiga färger.
Känns genast med rofyllt i hemmet. :)
*
Nyårsfirandet kommer att bli väldigt stilla och lugnt.
Det blir bara jag och gubben hemma,
för ungarna är bjudna på annat håll.
Så det blir lite god mat för oss två
och sen bara slappa och må gott i soffan ! :)
Trist kanske ni tänker, men jag är ju inte alls
en sån som behöver liv och rörelse runtom mig,
än mindre fest och stim och stoj...
utan trivs alldeles utmärkt i mitt eget sällskap.
Så mig passar det bara bra.
*
Annars är allt som vanligt.
En hel del snö har vi fått .
Vi mår bara bra alla.
Äter och jäser och sväller. :))
Och jag har lagt ciggarna åt sidan igen
för fr.om den 12-1-2015 är det totalstopp.
Så med snusen under läppen avslutar jag med att
önska er alla en fin helg !

Kram !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh,vad jag älskar dina grafikbilder - Sååå vackra ♡ ...
Önskar dig & de dina ett riktigt gott slut & gott nytt 2015/Kram

Disa Edlund sa...

Tack Fru Eriksson ! :)
Detsamma önskas dig och de dina !
Kram !