tisdag 30 december 2014

"tjöpta" saker,,,

Jo, jag och gubben var på ranten igår ute på Solbacken och var inne på Rusta.
Där shoppade jag lite grejer.

Fast först visar jag mina nya fina vinterstövlar jag fick av gubben innan jul.
Varma och goa.

Så åter till inköpen på Rusta.
Fina fattigmanssilver ljusstakar....två höga...

...en mellanhög och två låga.


En stegpall att klättra på, eftersom bena inte längre håller
för att klättra på stolar.
Söt som den är bara där den står. :)
(fågelfröpåsen syns i bakgrunden bakom skänken)


Grundfärg och lackfärg som jag ska måla med runt fönstren
när gubben åker till Sorsele och blir borta i 14 dagar. 


Och så denna söta sittpuff.
Har tittat på dom många gånger men aldrig köpt.
Så igår kände jag bara att:
-Näää jag åker inte hem en gång till utan en sån. :)


När jag var hemma senare på eftermiddagen frågade Jenny om jag sett
vad syrran skrivit till mig på Facebook!?
-Om du sett julklappspengarna!?
-Näää..sa jag som ju betalat räkningarna dagen innan och då fanns inga där.
Så jag loggade in mig på mitt konto...
och där var återigen en sån där "rund jämn fin" summa om 472,69 kr :))
( hon är väldigt mycket emot att det alltid måste vara jämna kronor..tur jag inte lider av OCD) :))
Och eftersom jag har lite till övers själv, så lägger jag ihop det med
julklappen och köper nog en ny matta tror jag. :)
Vill ju ha en vit "lurvig" som också finns på Rusta.
Eller så blir det mer kuddar till soffan..eller nåt helt annat som jag är helt medvetslös om ännu
att jag behöver eller vill ha. Kul med överraskningar också. :)

Pratade med älskade mamma igår kväll.
Där lät allt att bara vara fint och det är skönt !
Puss å kram till dig och pappsen!

Ha en fin nästsista dag på detta året alla !

Inga kommentarer: