tisdag 27 januari 2015

först lite nonsens och sen fakta om Becel..










*
Jamen här rasar dagarna iväg i en väldig fart och vi har kommit till Tisdag.

Gubben kom ju hem i Fredags, 2 kg lättare
och fortsätter äta och motionera som han ska.
Mycket (halva tallriken) med grönsaker och promenader.
Vatten till maten o.s.v.
(han som avskyr att dricka vatten, men gör det ändå)
Jag tycker han gör det bra.

Igår blev det ingen promenad dock för han var ute och skottade snö istället
och det räknas ju det med.
Det tar ju ca: ½ timme med slungan + att då drar han ju den också,
vilket man inte gör annars.

Själv gör jag inte särskilt mycket pga armbågen.
Vanlig lättstäd bara, men mest vilat armen.
Tvätten som normalt blir klar på en dag har jag tex delat upp i 3 dagar.

Jag har inte så mycket att berätta.
Men jag tänkte i alla fall visa fotona som gubben
tog på hälsohemmet där man kan jämföra
kalorier och hur mycket onödigt vi stoppar i oss
och sen sitter och undrar övar varför man blir så tjock ?!

Ta bara första fotots godisskål.
Hur många tänker inte att
- Ja men vi är så duktiga för vi tog bara lite godis efter maten.
Men skulle man tala om att
-Jag åt 2 tallrikar med kyckling ,klyftpotatis, grönsaker,
2 äpplen 2 pepparkakor och 2 knäckemackor
...
så skulle man inte känna sig så duktig, fastän det är samma mängd i kalorier.
 & absolut ingen skulle bli impad heller för att "man håller igen"


2 ostskivor t.ex, motsvarade
16 skinkskivor
3 paprikor
1 gurka
1½ dl keso
typ nåt sånt, för det stod i pärmen med alla papper han hade med sig.

 

 

Så hälsohemmet har gjort gott.

Det enda jag inte gillar alls att man går ut med är detta med Becel !!!
Jag blir rent ut sagt förbannad att man inte tagit reda på mer fakta när det kommer till det.
Becel är ju rent livsfarligt för många att äta överhuvudtaget
och är baserat på vad en vegeterian sa på 70-talet,
utan några som helst efterforskningar eller undersökningar.

Fakta om Becel:

1 kommentar:

keto ultra deit sa...


does vitality male take insurance charlotte nc repairing damage to male vitality from bicycles super male vitality cenk how many servings are in super male vitality does male orgasm take vitality super male vitality male vitality overload herb pharm male sexual vitality This male change extends testosterone even with developing and other body hormones in like manner to enhance sexual fervor in just a few days. This sex enhancer supplement can assist you're with supporting charm, sexual stamina, and room execution. It is an extraordinary lift to vitality and male power moreover.
http://www.cureidea.com/vitality-male-enhancement/