tisdag 13 januari 2015

"när katten är borta"...


.. eller,
När gubben är borta river Disa om huset. :))

Jo, han åkte ju iväg tidigt igår morse, gubben min.
Och knappt hade han väl hunnit ut genom dörren förrän jag satte igång..
*när jag förvisso några timmar senare vaknade, om jag ska vara ärlig då...*

Det blev genast projekt  `Fixa fula väggen i hallen och lite till.´
Och idag har jag gjort klart samt städat och ställt i ordning.
Lite småfix kvar som jag hinner när som helst.

Först fula väggen som var grå innan.
Jag blev ju jätte missnöjd med det.


*

Så jag målade svart istället och satte hatthyllan där.





*

Sen tog jag dom gamla dörrarna som spegeln hängde på
och hängde för hallfönstret och spegeln där istället.
Mycket större och luftigare blev det ! :)

*Ungefär hur det såg ut innan*
Det var förvisso fint det med, men med hatthylla på motsatta väggen
blev det väldigt trångt och en känsla av instängdhet.


*

Gillar detta (nedan) mycket bättre...just nu i alla fall.
Jag hinner nog ändra mig många gånger igen som vanligt.
Men ombyte förnöjer. :)




För övrigt så har resan gått bra och gubben har installerat sig på plats.
Fast det var -34, 5 grader där igår , så han svettas nog inte.
Idag vet jag inte hur det är med vädret,
för vi sa inget om det i morse när vi pratade i telefon.
Han skulle ringa senare sen, för idag har dom nog fullspäckat schema.

Ha en fin Tisdag alla !

Kram till Ma & Pa !

1 kommentar:

Anonym sa...

Waooo,så snyggt det blev ...
/Kram