söndag 11 januari 2015

Packat och skottat och......

Oh vilken hektisk dag det här blev.
*
Tvättmaskinen har snurrat...det har skottats snö,
l sprungit runt och plockat ihop allt som gubben ska ha med.
Och skottats ännu mer snö.
Plocka ihop mer grejer,,, gympa kläder, skor, sängkläder, badlakan.



Packat väskorna, varit och köpt anteckningsblock som skulle med.
Checkat att alla mediciner med lista är med.
Hygienartiklar. rena vardagskläder..ute kläder.
Laddare till mobilen...


Lagat middag, hängt tvätt mellan varven.
*

Jag är helt sluuuuut !
Huvudet är som en tom boll och hjärnan har gått på sparlåga. :o
Trött i ögonen och vill bara sooooova !
Jag är ju inte van att behöva hålla koll på sånt längre.
Ungarna är ju vuxna och sköter sitt själva.

Jo gubben kan förvisso packa själv ..men..jag ser gärna efter vad han tar
för han är inte så stornoga med vad han tar. ;)

Imorgon bitti när jag vaknar är jag gräsänka.
Kanske att han kommer hem över helgen och då är jag ...gräs ?!?! :/
Sen blir jag gräsänka igen i ytterligare fem dagar.
*

Hoppas ni andra har en fin Söndag afton.


1 kommentar:

Anonym sa...

Oj,va snö,men...så vackert ♡
Ha en fin dag!