lördag 28 februari 2015

lördag den sista i februari



Hejsan svejsan i Lördagen.
*

Idag har gubben & jag varit på Ica maxi och storhandlat hem mat och fyllt frys/kyl.
Han har ju legat sjuk och jag har inte känt särskild stress med att handla innan han blivit frisk.
Men nu mår han bättre om än att han är lite sliten än.
Skönt att få fylla på i alla fall i det tomma ekande frysskåpet. :)

Bilen är också helt underbar.
Matpåsarna rymdes utan besvär och man behöver inte lyfta högt igen.

Tvätt snurrar på här och är "fortsättningföljerfrångårdagen".
Fick sådan migrän så jag var tvungen att avsluta efter 3 maskiner igår.
Så en maskin till att köra efter den som är igång nu.
Städat har jag också gjort.
*

Vi har också varit ute med Robin som övningskört sin älskade Volvo.
Först var Benke iväg en sväng med honom och Sinicca = "Nickana".
Sen åkte vi allihopa en till sväng och ännu en gång på Solbacken
för mig och gubben, för Robin skulle in på Systembolaget
och handla inför en inflyttningsfest som han och "Nickana" ska på i afton.
Jag & gubben ska ligga hemma i soffan och glo på tv, som vi alltid gör
och bara mysa och må gott.
*

Önskar er alla en skön fortsatt Lördag.

Kram till Ma & Pa.

Inga kommentarer: