fredag 6 mars 2015

De e mycke nu...igen...






Ja, vi har fredag igen !
*

Solen skiner från en klarblå himmel men det är ganska kyligt ute.

Jag har lite projekt på gång här igen ihop med dotran
.
Vi byter lite grejer med varann och igår tömde vi (jag och gubben)
ur vår skänk som står i köket för den ska hem till dottern och jag tar hem
vår andra skänk som dom lånat tidigare.
Den ska dock kapas till lite så den ryms eftersom den är större än den vi har nu.

I förrgår rensade jag bort lite grejer från köket som packades ner i kartonger
varav en är till Robin där han plockat ihop sånt han vill ha den dagen han
flyttar hemifrån..han har ställt sig i bostadskö igen.
Och Jenny var och hämtade hem lite grejer till sig igår.
*

Allt tvätt som blivit liggande i källaren efter min onda armbåge
är numera borttvättad och det är jätteskönt att vara ikapp.
Igår bytte jag rent i vår säng och tvättade bort det gamla omg.
*

Här har också lagats dörrvred och skåpluckor, som jag resolut tog itu med
härom dagen. Badrumsdörrens vred gick ju sönder eftersom skruven som håller själva handtaget gick av så den bytte jag ut mot en gammal från en dörr nere i källaren som ligger där och skräpar.
Sen rätade jag till lilla skåpets lucka i köket som hängt på trekvart och fick dit ett handtag också eftersom vi stal den till städskåpet vi fixade in.

Vad mera då !??!?
Jo jag målade ju också badrumsdörren eftersom det blev färgskillnader då jag fick ta bort själva beslaget som satt mot dörren runt handtaget.
Det är mycket som är i görningen nu så jag minns inte ens allt.
Och däremellan ligger jag i migrän för väderskiftningarna.
*

Robin var och gjorde risk ettan igår inför körkortet.
Det har övningskört en del också, så det går framåt.
Teorin pluggar han på.
*

Nu ska jag gå och fortsätta stöka på här lite mer och se om man kan få ordning  på allt.
Det blev lite "stökigt" i köket med kyl/frysen så det är lite snålt om plats och jag skulle behöva byta ut köksbord till antingen mindre eller runt så man ryms att gå runt.
Vi får väl se hur jag lyckas lösa det problemet.

***

Önskar er alla en skön helg och ....



Puss å kram till ma & pa. 

Inga kommentarer: