onsdag 29 april 2015

Så mycket att göra, så få som gör det åt mig.,,,

Äntligen har Robin jobbat sista natten för den här gången !
Nu är han ledig 2 dagar, sen blir det dagskift, 12 timmars.
25 maj , ska vara hans sist dag för den här gången.
Sen får vi bara hoppas att han får hoppa in mer under sommaren.
*

Vädret ser inte ut att vara jättetrevligt idag, men jag tänkte försöka gå ut och se om jag får nåt gjort med "vattenfallet".
Ryggen är ju rent skit , sen igår.
Men jag kan inte bara lämna det, så det får bli lite åt gången i sakta mak.
Tids nog blir det väl klart.
*

I övrigt så körde Benke första svängen igår med uppsamlaren på gården och fick upp värsta skiten från gräsmattan.
Runt dammen blev det dock inget , eftersom där ligger stora stenar kastade huller om buller.
*

Ja, det är många projekt på gång här.
Ska ta bort den lilla runda rabatten vid "grillgolan" också, för den blev så malplacerad när vi byggde upp "golan".
Får flytta på dom små Fairyrosen buskarna någon annanstans.
Funderar på att sätta dom i planteringslådorna framför altanen.
Det blir nog jättegulligt och dom blir ju inte så höga heller.
Röda klätterrosen (nina weibull)
får också flytta.
*
Nästa vecka kanske jag börjar med att måla garaget.
Måste bara riva ner honungsrosen först,
eftersom den klättrar efter långsidan in mot gården och har vuxit upp över taket och takrännorna.
Blir en stickig historia, för den har gott om taggar, den lilla raringen.
*

Japp..det var det om det.
Önskar er en skön dag !

Inga kommentarer: