torsdag 23 april 2015

Torsdagtissel




Så har vi Torsdag och Hockey ikväll igen
.
Hoppas att dom spelar bra nu.
*

Fick kistan målad igår..svart.
Men det är så dålig belysning i garaget så jag vet inte hur det blev, plus att det blåste in damm och skit då jag fick
ha bägge dörrarna öppna för att få in liiiite bättre ljus.
Men jag får väl fixa till det när man burit in den sen.
Fort är det ju gjort att kasta ut papper på golvet
och täppa till, eftersom färgen torkar inom 3 tim.
  *

Vi fick middagsgäster här igår, för Robin hittade på
att vi skulle äta tacos med Jenny.
Så det blev lite av ett knytkalas här.
Felicia (ungarnas kusin) som var och hjälpte
Jenny med att räfsa och städa på gården
kom med Jenny och ville ha mat.
Och då ringde svägerskan, tillika Felicias mamma
och vi bjöd in henne också att äta.
Gott var det och mycket mat blev det.
*

Senare på kvällen åkte vi ut en sväng , jag och gubben
och passade på att titta in hos Jenny
för att se prover på nya köksluckorna samt bänkskivor
som ska in i deras kök.
Där ska ju rivas väggar och öppnas upp och
andra förändringar, men stommarna blir kvar.
Kommer att blir väldigt tjusigt där !
*

Det ska ju enligt prognosen
bli skitväder framöver.
Och det passar mig ganska bra nu,
för det är mycket som behöver göras inne.
Allting har som hamnat på efterkälken
när man varit borta över helgen och
vädret lockat att vara ute.
Jag har nämligen massor att göra här .

Här kollar jag vädret och det brukar
oftast stämma bäst.
VÄDERPROGNOSEN HOS TEMPRA
(man väljer ju det egna området)
*
Japp...det var det om ingenting.
Foton på kistan kommer när jag väl fått in den
för det är som sagt var, så mörkt
i garaget och eftersom kistan nu blev svart
så ser man inget på foto.
Det gäller bara att få in den också
för den var inte måttligt tung.
Robin får hjälpa mig med den sen
när han vaknar.
*

Önskar alla en fin dag!

KRAM till ma / pa !














Inga kommentarer: