lördag 23 maj 2015

dela och omskola i växthuset





Lördag idag och jag har tillbringat mesta delen av dagen i
växthuset med att dela och skola om plantor.

Det var lite trångt om saligheten där inne.



Den lilla fria plätten på fotot ovan är där jag fick sitta.







Det tog sin lilla tid, men slutligen blev det klart.
Det är mer plantor nu än det var innan
svägerskorna och svärsonens syster hämtade sina.
(fick ju lite mer av syrran Mia igår också , men dom räknar jag inte in,
eftersom det var gurka , tomat och sånt som jag inte skolat om än
som finlands vita ros, purpurklätt och snöbollsbuske
)
Nu ska det bara städas i växthuset, men inte idag.
Det orkar jag inte.
Jag är helt slut i ryggen efter att ha fått sitta på golvet
som en ihopknölad apa bland plantor jordsäckar och krukor.
Måste skaffa större !


Det har spöregnat och snöat hela förmiddagen,
men nu vill solen kika fram.

Önskar alla en fortsatt fin Lördag !
Kram till mamma & pappa !



Inga kommentarer: