tisdag 12 maj 2015

regn idag.






Tisdag visar almanackan idag. 
Den 12:e Maj.
*
Igår påbörjade jag att grundmåla garaget.
Hann ta långsidan.
Så när vädret återigen tillåter
ska jag ta bak och framsidan också.
Det är skönt att det inte är så mycket vägg att måla på det.
Fort går det om man bara har kraften.
För mig går det lite sakta,
för kroppen tar stryk som fasen.
Men det är bara att bita ihop och härda ut.
Nån måste ju göra det och eftersom jag är den som är hemma och kan vila när jag vill, så blir det ju jag så gubben inte sliter ihjäl sig.
Men jag måste säga att..lite färg gör himla stor skillnad !
Det är såååå mycket snyggare med vitt !
*

Idag är det gråväder med regn så det blir att ta det vanliga inne, sen ska jag nog vila så jag orkar med resten av garaget.
Längtar till det är klart för det blir så fint ! :)

*

Ha en go Tisdag alla.

Kram till ma & pa !










Inga kommentarer: