tisdag 5 maj 2015

Sommarvisa på mitt sätt. ;)

För nu så vill jag sjunga att
våren bord' va' här.
Men det ser inte bra ut
i våran atmosfär
Där hänger tunga regnmoln och hot om mera snö
Jag är så jädrans less, vinterdjävel kan du dö.
Vi har väl lika varmt som på Arktis vita kust.
Att flytta ifrån Sverige , man får allt mera lust.

Säg finns nån plats på jorden där vinter ändå finns?
Men i Maj ska vara nånting som man bara minns.
Jag vill ju vara ute och lapa sommarsol
Men inte heller nu kan man sätta på sig kjol.
Garaget ska ju målas och blommor sättas ut.
Fast kommer det nån värme är väl sommar'n redan slut.

Dock finns ju också risken att det blir för satans hett.
Så till och med att fisken får bada runt i svett.
Och ingenting blir gjort för man kippar efter luft.
Man försöker att se fräsch ut, men det är jävligt tufft.
Runt frysen på affären man hänger som en gris.
Och svetten ifrån valkar bildar tappar utav is.

Nej tacka vet jag LAGOM om LAGOM tycker jag
Då är allt härligt LAGOM var evigaste dag.
.......
Fast tänk ändå vad trist detta lagom skulle va'.
Jag kunde aldrig gnälla om allt var bara bra.
Att allt ska vara bra är väl heller ingen höjd.
Man kan ju inte gå runt och bara vara nöjd ?!!? 
Smiley unsure

Så kanske är det bättre med snö här året runt.
Så jag får gnälla av mig på triviala strunt.




Inga kommentarer: