måndag 4 maj 2015

dammen och vattenfallet.

Nuså .
Nu har jag grejat igen med dammen.
Har ju funderat länge på hur jag skulle lösa det med att få duken gömd.
Men såg ingen annan lösning än att jag skulle bli tvungen att riva allt
och börja om från början.
Det orkar jag ju inte.

Men så kom jag på att,
jag petar dit mer stenar underifrån in mot "grottan"
och bygger uppåt, sen har jag satt dit vattenmossa
som hade börjat växa runt själva dammkanten.
Så det har dolt det mesta av duken.
Blir ju bättre sen när det får växa till sig mer också.



Och äntligen fick jag tummen ur rö...varkulan
och fick bort krukan som näckrosen vuxit i.
Den kan gott få växa vilt nu eftersom den klarat 3:e vintern nu i dammen.




Så här ser det ut nu.
Lite skogsmulle känsla över det hela.





Nu återstår att rensa upp skräp igen ur dammen och fylla på mer vatten.

Och i sinom tid blir det att plantera ut blommor runt alltihopet.
Blir nog bra det här. :)
Fattas bara en liten bro över nu. ;)

Ha en fin dag alla !
Kram till ma & pa !


Inga kommentarer: