söndag 10 maj 2015

Söndag i Maj.





Så var det Söndag.

*
Igår var gubben duktig och tog ut alla
utemöbler till altanen.
Jag oljade ju in den i förrgår.
Jag ställde ut allt och piffade
till lite.

Det städades inne och
tvättades också, för det
började regna efter ett tag.
Men vi hann i alla fall
vara ute en stund på
morronkvisten.

*
Jag har också varit
kattvakt i helgen för
Jenny och Jonas har varit
i Boden med ungarna.
*

Igår kom svägerskan Maria förbi en sväng
och fick med sig lite sommarblommor
för hennes tog sig inte alls.
Jag fick ju så det räcker
och blir över.
Vi drack lite kaffe och
pratade en stund innan hon åkte hem
till sitt.

*

Idag har vi strålande sol
(än så länge , peppar peppar)
och det ska väl grejas lite mer
är det tänkt.
Som att göra nya bänkar att sitta
på i grillgolan.
Bara min mage vill bli
snällare , för jag fick det
där trista igår
och har sovit dåligt pga värk.
Och i morse vaknade jag före 5
av det onda och det är så illa
att jag ibland känner som att
jag vill kräkas.
Men det går ju över .
*

Önskar alla en fin dag.
Kram till Ma & Pa !


















Inga kommentarer: