måndag 29 juni 2015

blandad kompott

Vilken helg det har varit !

Fick ner min nya klematis i jord på Fredag.
Den hamnade bredvid altanen.



Lördag bjöd på strålande sol så jag och gubben åkte iväg med vår MC.
Var tvungna att stanna på OK i Ursviken för att pumpa mer luft i däcken.
Matte körde med dit, men vände för han frös om händerna .
Jag och gubben åkte vidare till Biltema där gubben köpte sig ny likadan hjälm som jag har
och vi hittade även svarta visir till.
*det är jag på fotot till höger*

 

Före mc-tur, hade vi varit på Ursvikens trädgård där jag äntligen hittade Lewesia.
Enda stället jag innan trodde att det inte skulle finnas på
så vi for ju på alla andra.
Hon har faktiskt det största urvalet här.


Igår (söndag) var vi iväg en sväng igen , för vi hade grillat på Lördagkvällen och vår kolgrill
gjorde sitt sista ryck.
Just som filéerna blev klara rasade nämligen botten ur på den.
Så vi köpte en ny igår som gubben skruvade ihop.


Till kvällssolen kom pysslade jag i trädgården med att riva....


..upp främre kanten av rabatten vid dammen.
Mina "marktäckande växter" har blivit så höga att man inte ser vattnet eller näckrosorna,
så jag grävde upp allt och ska göra med bara sten och en och annan taklök.


Det grillades i nya grillen också, för Jenny , Jonas , Linda med barnen ville ha kött
och vi som grillat dagen innan tog hammisar.

Sen har vi haft denna lilla raringen Iris på besök.
Meningen var att hon skulle vara hela helgen, men Jenny och Jonas tog hem henne på
fredag eftermiddag till sig.
Det är Jonas systers lilla voffsing som behövde lite barnpassning.
Hon är såååå söt och lättsam att ha att göra med.
T.om Benke som inte gillar djur vill ha en sån :)


Och slutligen  2 blomfoton bara från trädgården som är tagna innan riv och slit.



Önskar alla en fin ny vecka även om den här har brist på sol igen.

Kram till Ma & Pa !

Inga kommentarer: