fredag 26 juni 2015

Trädgård, Klematis Country Rose.

Jag har varit på blomsterhandel med Robin och Benke
Smiley unsure
Jag skulle ha lewesia. 
Då springer dom där 2 runt.
Robin - Vad var det hette ?

Jag -Lewesia.
Robin - (går runt och kollar) Venezia, venezia.
Benke- Det finns inga pizzor här.
*går aldrig mer på blomsterhandel med dom 2.
Jag -Åh vad fin rhododendron.
Benke och Robin - Vi gillar robbrobrebron. Många robbrobrenbron finns det , åh härreguuuu vad fina robbobrenbron det finns.
*aldrig aldrig mer ska jag gå med dom 2. 
Smiley tongue

Benke - Har dom Klamydia här ??

Jag kom hem med en rosa klematis, nytt mobilskal, 
Robin med en ny laptop och Benke med GPS navigator.

Smiley grinBenke frågar på blomsterhandeln ..finns det klamydia här ?
*ALDRIG MER med dom 2 !!!

**

Nu ska hon grävas ner i jord, min vackra Country Rose !
Härdig i zon 5 .
Måste iväg och införskaffa mer rhododendron och ev en azalea också.

Som om jag inte har nog redan med buskar m.m som jag inte vet var jag ska placera. 
Smiley grinBenke frågar på blomsterhandeln ..finns det klamydia här ?





Små vanligtvis dubbla rosa blommor med gul mitt. Blommar på gamla rankor. Detta betyder att man inte gör någon beskärning på våren, man putsar bara. Plantor som blivit för stora eller behöver beskäras av någon annan orsak, klipps lämpligen direkt efter blomningen. De utvecklar omgående nya blombara skott som blommar följande vår.
Plantera gärna i rosjord. Skuggtålig.
Färg: rosa
Blomning: maj - juni (och ev remonterande under sensommar)
Höjd: 1,5 - 2m
Läge: sol - skugga
Jord: djup mullblandad väldränerad näringsrik.
Zon: I-V
Beskärningsgrupp 1


Ååååå, den är såååå vacker !

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha vaddå pinsamt,men fin KlemAtis du fann=)