onsdag 23 mars 2016

andra långpromenaden....

Olga...får fortsätta vara Kira som hon döptes till innan oss.
Vi säger ändå bara Kira till henne hela tiden,
så det är ingen vits att döpa om en hund till Olga när man ändå säger Kira...tänker jag..
Det måste väl ändå vara det fiffigaste att låta bli då, liksom !? :/

I alla fall...vi tog en långis igårkväll innan sändags,
men då var det så mörkt ute och eftersom Kira är svart kändes det lite menlöst att fota.

Men idag har vi varit på en till i dagsljus.
Släppte henne lös bägge gångerna...men vete fanken om jag gör det mera förrän hon lärt sig att lyda.
Hon är lite svår att få komma tillbaka för att sätta på koppel igen.
Eftersom det går skoterspår där så vill man ju veta säkert att man kan lita på henne
så ingen olycka händer, varken henne eller andra.

 

Härligt ser det i alla fall ut när hon springer fritt så där och jag önskar att jag
kunde lita bättre på henne, men det kommer ju.
(eller lika gärna att hon litar på mig)
Det är trots allt bara dag 2 hos oss.

 

Vi träffade på en granne med deras hund efter vägen och genast blev Kira kompis med deras Kiba.
(som jag fö berättat om tidigare, som gick in och lade sig på vår övervån. och kom nerspatserandes en dag , för några år sedan.)



Kira tittade läääänge efter dom när dom gick vidare och vi redan var på väg hemåt.
Hon kommer att få många kompisar tror jag :)
Och min vikt kommer nog rasa för jag var sjöblöt i svett med min dåliga kondimotion..och så ska man hålla jämna steg med en livsglad lycklig 5 månaders hund, som är ute och "röjer vägen" :))

Nu har i af Kira dråsat ihop i sin bädd, helt slut efter sin promenad. :)
Jag känner nästan för samma sak. :O 

Inga kommentarer: