söndag 27 mars 2016

Påskhelgen

I går var det påskafton och vi hade full rulle heeeela dagen.

Jag och gubben började med att åka iväg och köpa grejer till Kira,
som fick vara hos Robin under tiden vi var borta.

Vi införskaffade hundbur till bilen så hon kan åka med oss.
Lite mera leksaker och godis , samt en stor säck hundmat.
Nytt halsband modell "stryp" för det är lättare att ta av och på än läderhalsbandet.
Inte alls för att hon drar eller så , för hon går så snällt bredvid ,
utan helt enkelt för bekvämlighetens skull.

Vi har fäst fast spännband (smalare) i en stolpe på altanen så hon får vara med ute.Kommer att bli stålvajer ute på gården mer mot sommarn till så hon får gå ute också.
(släpper inte henne lös förrän hon litar fullkomligt på mig och jag på henne)

Senare på dagen hade vi korvgrillning här och det var barnbarn , Jenny , Jonas,
Robin, Johanna (Jennys kompis) samt hennes barn.
Kira var med hela dagen ute.
Hon var såååå trött sen på kvällen då hon och jag fick egen kuppe.
Gubben blev skjutsad av Robin till sin syster där han tog några bira med henne
och alla andra gick hem till sitt.

Det har blivit så att jag får väcka henne på morgnarna nu
för hon är en riktig sjusovare. :)

Jag, Jenny och Kira har varit på långprommis och Jenny gick sen hem till sig..
Sen har vi varit ute på altanen med gubben och tagit ut cafémöblerna.


trött liten tjej


Vädret är fint även även idag, påskdagen då dagen flyttats fram en timme inatt.
Jorå..jag har kommit ihåg att ställa om alla :)


Önskar alla en fortsatt fin påskhelg!



Inga kommentarer: