söndag 24 april 2016

En dag i växthuset...

Hejsan hoppsan i söndagseftermiddagen !
*

Idag kom Jenny förbi , tidigt, med lilla Iris som fått vara hemma hos dom
i helgen medan mamma Malin och pappa Micke varit i Ammarnäs
och åkt skoter.

 

Hon är sååå söt lillkorven.
Lättsam att ha att göra med.
Jag följde med dom på promenad i skogen.
Saknar ju Kira massor och våra prommisar som var lagom för mig
men för lite för Kira.
Men snart har Jenny och dom en hund så jag får kanske låna henne ibland :)



Och slutligen kom jag mig för att skola om plantorna.
Vi köpte hem blomjord igår.

färdigskolade
Det tar en jädrans tid att göra sånt.
Har tillbringat nära 4 timmar i växthuset i +30 graders värme
och fläkten har inte ens varit på.
Ute är det betydligt svalare med ca + 8-10....tror jag.
(har inte kollat)
*
Alla dessa nedan var kvar att skola om när jag fotade.







Måste ta och städa ur växthuset någon dag här.
Får se om jag orkar imorgon , för ryggen tog massor med stryk nu.
Men det ska väl en varm dusch och smörja in med Voltaren lindra.

Nu blir det att bänka sig i soffan för snart är det hockey.
Kan bli avgörande idag.
Hoppas INTE !

Inga kommentarer: