lördag 23 april 2016

"fådda saker"

I förrgår fick jag så fina disktrasor av dottern Jenny.
Passar bra i vårt kök med svart/vitt.
Och självklart skulle dom testas.



Jag började med att plocka bort min dator som slutligen dog helt.
Inte den minsta lampa blinkade eller ens flimrade.
Det var stendött.
Så jag tänkte att , det är väl bättre att gubben får ta datahörnan då,
än att mitt står där och samlar damm.
Sagt och gjort...lite tomt blev det , men fint.



Så kom gubben hem på lunchen och förkunnade att
vi minsann skulle till stan när han slutat för dagen.
Han sa inte vad vi skulle dit och göra ,
mer än att jag skulle vara klar när han kom.
Och det var jag ju...
Och vi hamnade på Elgiganten
där han köpte en ny dator åt mig !!!
En med VIT front  !!!! 



Tangentbordet och musen är också svart/vitt !
 Såååå fiiiint
Nu är det ju bara en helskottans massa jobb med att föra över sånt jag vill ha kvar från
interndiscen till nya datorn, för den här är helt tom, bortsett det jag hunnit installera.
Men jag har ju tid och kan fixa sånt när lusten faller på.
Jasc Paint har jag laddat ner nytt också så den är från scratch.
(programmet jag gör bilder med)

Så det där med att plocka bort mina grejer var ju rätt så
onödigt för gubben blev inte långvarig i datahörnan :))
Han var där en stund på lunchen och tydligen
var det just ny dator han kollade efter på nätet.
Han är ju bara för go ! 

  Önskar er alla en fin Lördag  

Inga kommentarer: