söndag 15 maj 2016

Färdigt..nästan







Så var det bortrensat det värsta
och byggställningen är på plats med hjälp av vår älskade som Robin, som alltid ställer upp ! :)
Nu ska det sen bara städas och snyggas till överallt.
Men det tar jag i veckan.

Sinicca och jag blev sugna på att grilla korv, så vi fjuttade eld i grillringen, medan gubbarna fixade klart det sista.
Min gubbe åkte iväg till en kompis för att kolla in hans nya traktor, så han fick ingen korv.
Men Robin åt .
Jenny och Jonas kom förbi en tväris efter dom varit i stan.
Dom ska hämta hem sin blå presenning som legat över ställningen och jag inte vill ha, för det är starkt klarblå och lyser upp så fult.
Jag gillar ju inte ens blått.
Så det blir en grön presenning över sen där det är nu.

Lerigt och eländigt har det blivit eftersom där komposten var,
 är det bara jord och det fastnar så fasligt under skorna.
Så jag har spolat av altanen med slangen och sopat rent och sen städat inne också , för det var det också jordkokor.

Nu blir det lite slappa och vila.
Senare ska jag fixa middag, chicken nuggets och pommes.
Robin ska äta med oss för "Nickana" ska äta ute
med sin morfar som fyllt år.

Och vädret..det har varit hyfsat bra hela dagen.
Nu kommer det lite moln och aningens kallare,
men så börjar ju klockan vara eftermiddag och
vi har fått vara ute hela dagen ändå.
Börjar man tidigt så blir dagen lång. ;)












Inga kommentarer: