måndag 9 maj 2016

Helgen som gick

I förrgår påbörjade operation rabattrensning.
Fick äntligen bort irisen med hjälp av gubben som kom och tog ett par spadtag och
tjopp så var den borta.
Hade jag gjort det själv hade jag nog stått där ännu , för fy faruln vilka rötter den hade !!
Det mesta var iofs kvickrot som nästlat sig in i alltet.
Försökt gräva och rensa bort så mycket jag kunde av rötter.
Sen satte jag nya rhododendron där, som vi köpte härom dagen.
Täckbarken har jag börjat lägga ut också.



Senare på eftermiddagen , när vi gett upp div bestyr
(gubben som grejade med släpet, med jouruttrycknigar på jobb mellan varven)
så grillade vi hamburgare och premiär-åt ute.
   Gudomligt gott !



Igår tog jag en break från trädgårdsarbete och ägnade åt tvätt , som premiärhängdes ute.
Badlakan och sängkläder och sånt som legat länge och väntat.
Sol och varmt med blåst, perfekt torkväder...fast det kom in moln mot eftermiddagen.



Sen blev det grillat igen, fast denna gången kotletter och flintastek.
Jenny och Jonas kom med dom mindre ungarna och åt med oss.
Senare kom även Robin och fick sig en munsbit.
Han sov ju lite längre efter sina nattskift som nu är avklarade
och fr.om imorgon blir det 12 tim dagsskift..
så han är ledig idag och ska komma och kasta om till sommardäck.
Han har ju inte hunnit det under 12 -tim nattskiftes tiden, så lång som det varit.

  Jag ska gå ut och fortsätta riva på gården !
  Idag skiner solen igen  !


Inga kommentarer: