lördag 7 maj 2016

scrollblogg..trädgårdssnack och släp


Hejsan Svejsan..

Så har jag då fått hem täckbark och mera jord.
Men jag tror vi kommer behöva köpa mer bark för jag tror inte 300 L kommer räcka så långt.

Annars är vädret inte det bästa i dag.
Mulet och lite småkallt.
Men solen verkar vilja titta fram nu mellan molnen så får se om det inte blir finare om ett tag.

Gubben har börjat titta på släpet som ha tänkt fixa till.
Det tycks ha rostat rätt mycket i balken så kan hända
att han behöver svetsa nytt.
Alternativet att sälja billigt som renoveringsobjekt
känns inte helt rätt eftersom han byggt det själv
och jag verkligen vill ha kvar den.
Den är större än de flesta man kan hyra.
Nää..nog får det ta den tid det tar
och repa den så den blir körduglig.
Just nu är han och jobbar dock för han blev utringd.
En vecka till av 24/7 jour, sen återgår de till
vanlig arbetstid, efter 21 dagars storstopp.

**

Nu ska jag ta och gå igen och se vad jag kan åstadkomma.
Gräva upp irisen bakom storstenen kanske.
Är så trött på den.
















Inga kommentarer: