tisdag 23 augusti 2016

Småpiffla och pimpa.

Idag har jag bäddat rent med våra nya duntäcken som jag hämtade i söndags.
Skönt att slippa allt dun som far ur dom gamla.
Man kan tro att det bor änder på övervåning som slåss dagligen .
Alla släpper ju lite men dom gamla ruggar rent utav. :O

Och så ett foto på nya svarta fällarna.

Det är två st, en mot ryggstöd och en på sittdelen.
Blev fint mot vita rottingen :)
(fast jag vet inte om jag ändå tyckte det var snyggare med vita,eller så är det för att det är 2)
En räcker kanske, men jag ska känna in lite innan jag ändrar.
(skitviktig info ju :/ ..på nåt sätt .. )



Och så fick jag upp tavelhyllan på den annars så tomma väggen efter jag målade om.
Drog ut lite texter på skrivaren som jag satte i gamla ramar jag hade innan.
Och golvljusstaken fick komma upp efter att ha stått i källaren och skräpat ett tag.



Liksom min gamla gjutjärnsvagn, som jag tror att jag fick av lillsyrran en gång i tiden.
Den har inte fått vara med på mycket lääänge.
Dels pga platsbrist och del för att jag glömt den.
Men nu slog det mig att den får plats hur bra som helst just där
och så är den söt också, även om den är aningens skamfilad.
Den har ju varit ute på altanen också nån sommar. 



Skulle vilja fiffla till framför elementet så den inte syns, för den är inte vacker.
Vet bara inte hur jag vill göra än, så jag ska klura på det.
Antingen kommer jag på nåt smart och fint,
eller så går det så lång tid att jag inte ens tänker på det sen ;)
Brukar kunna bli så. :D

Japp..det var lite om vad jag skrotar med, denna soliga fina dag.

Inga kommentarer: