söndag 4 september 2016

Städa höst.

Vi har hunnit in i September månad nu och vi skriver dag 4.

Vi har fint väder med både värme och sol även om det varit lite moln som hotade med regn.
Vet inte var dom tog vägen !?


Gubben och snickar'n Micke håller på med att fixa ihop takstegen som ska upp.




Jag har röjt och städat ur växthuset klart helt inför vintern.
Skönt att ha det gjort.



Och sista skörden av tomater är inplockad.



Nu ska jag aldrig mer ha varken tomater eller gurka.
EN gurka fick jag på försommaren och tomater har det varit skralt med.
Tycker inte det är ett minsta dugg roligt eller värt allt besvär med vattning och
noppning, gödsling etc som måste göras för att dom ska må bra.
Näpp..det får vara dill och citronmeliss och sånt för det funkar och man skördar.
Örter och kryddor helt enkelt.
Inget besvär heller för det sköter liksom sig själv.
Vattning är det enda men man vattnar ju blommorna ändå så det går av bara farten.

Annars då ? 
 Jo det känns som om jag håller på att få någon förkylning,
för jag har ont i halsen och känner mig febrig.
Tycks vara en årlig tradition att må pytt vid den här årstiden,
för i Facebooks återblickar är jag tydligen alltid krasslig nu.
Det var faktiskt länge sedan jag var sjuk nu.
Migrän och så, visst.,men det räknar jag inte som sjukdom, eftersom det är vardag för mig.

I övrigt är allt bara finemang och jag stortrivs med nya soffan och allt.
Love my   HOME   
‘°ºø••.¸¸.••.•.
 .•.••.¸¸.••øº°‘

Inga kommentarer: