torsdag 8 september 2016

Som man går får man fynda...

Idag har vi Torsdag och varmt och skönt ute, så jag tog mig en promenad.
Hamnade som av en slump vid Second Hand butiken, kan man tänka sig så tokigt det kan gå ?! :O

 

Fanns mycket skoj där inne, men när man går är det besvärligt att konka med,
så jag knatade på hemåt med det lilla jag köpte.
Förbi den nedlagda brädgården, under viadukten och upp för brant backen.....(fotade inte det)
Uppför vägen och backen ..heeeela vägen upp och så är man hemma.

 

Det här är då vad jag fyndade.
En lampa och en fin vit skål.
Vi har faktiskt dåligt om just fina skålar, därför fick den följa med hem.
Och lampor kan man aldrig få för många av , även om gubben tycker att vi har för mycket.
Men han får väl blunda då ;)


Nu funderar jag på om jag ska orka förklippa runt rabatter etc så gubben får köra sin åkare sen.
Men det lutar nog åt att han får köra åkaren utan förklipp,
för jag känner mig rätt vissen ännu.
Lite halsont och så, men det typiska "bryterinteutordentligt".
Dock så pass att jag känner mig krasslig och inte blev det bättre av promenaden.
Så valet står mellan att gå ut eller kasta sig i soffan och vara ömklig.
Något säger mig att det blir det sistnämnda. :/
Lika bra att förbereda för det och ta på sig "tycksyndommigkläder".

2 kommentarer:

Maya - Hotell Tvärdraget sa...

Gillar skålen starkt (Y)
Trevlig helg!
Kram Maya

Disa Edlund sa...

Hej Maya.
Ja den är fin skålen.
Jag har vit ljusslinga i den nu med vita bollar. :)
Ha det gott :)