lördag 1 oktober 2016

Länge sen jag skrev...

Jamen...här var det länge sen jag skrev.
Så vad har hänt ?

 Inte mycket som vanligt.
Idag har i alla fall lilla Louie och Lava varit på besök.


 

Söta rara barnbarnen på 4 ben :)

Och jag och gubben har ränt runt lite och gubben blev hungrig,
så vi åkte på COOP  i Ursviken och han ville ha smörgåstårta.
Jag var inte så kinkig med det heller ;).



Före det var vi skogen och letade grenar till trädgården för jag skulle
ha till en lampa vid dammen.
Kom på att det är älgjakt så vi skyndade därifrån och for på ett annat ställe.



Och så har jag spraymålat mina gamla "solfjäderlöv".
Det gjorde jag igår.
Dom har legat många år i källaren och skräpat.

 


Och sist då..
Var hos Jenny förra Söndagen ...
...och blev biten av en Rottweiler som var knuten ute på gården.
(en vän till dottern & svärsonen, hans hund)
Mitt fel ganska mycket faktiskt eftersom hunden inte känner mig
och jag gick fram och klappade på den och böjde mig ner över henne.
Iofs fick jag ingen varning alls, utan hon bara högg i armen.
Men jag stannade kvar lugnt och visade att jag inte uppskattade det
så hon kom och satte sig bredvid mig och jag klappade lite innan jag gick,
för att visa att "vi är vänner"

 Såret var lite halväckligt för det kom ut fettvävnad.
Jag gick in och tvättade av det.
Jenny fick trycka in fettvävnaden igen och tejpa över, sen for vi på akuten.

Här sitter jag med armen hos doktorn som ska sy ihop såret.
(Jenny fotade)


En stelkrampspruta fick jag också.
Och idag ser såret ut såhär.. :)
Läker riktigt bra, må jag säga.


Jag vet att man inte går fram till främmande hundar så det är mitt fel.
Men bra ändå att det hände och att det var just jag, som inte är rädd för hundar.
Och att man vet att hon inte är att lita på så hon får inte vara runt barnen.
Så , slutet gott allting gott. ändå :)


Inga kommentarer: