fredag 1 december 2017

lite nytt, lite ändrat


Igår var vi på Solbacken, jag , gubben och svägerskan.
Vi skulle handla mat på Ica Maxi och snus på Ö&B.

Från sist nämnda hängde dessa små tomtar med hem och blev adopterade.

 

Förra veckan fick jag dessa skidskor av en väninna som skänkte bort.
Så jag har petat ner lite "tillsvidarepynt" i dom.
Det ska göras om , finare när dom är ommålade.


I köket har jag känt att något fattats och såg sen på gamla foton att,
det var mina vita hjärtan, som hängt i halltrappans tak under sommaren.

 

Hallen fick en liten makeover.


I Vardagsrummet bytte jag plats på vita och svarta skänken/bänken.
Blev genast mycket bättre.

 

Och granen, som jag är så barnsligt förtjust i ....


...liksom favorithörnet i huset.



Idag tänkte jag ta itu med tvätt.

(sängkläder,badlakan)
Var ju lite därför vi åkte, för jag var i akut behov av mera tvättmedel.
Och sen lär jag väl gå och flytta och peta i saker igen,
som jag alltid gör vid jul för att hitta "exakträttaplatsenförfelsak".
Blir inte klok på mig själv.
Men jag håller mig sysselsatt.

Vi skriver 1:a December idag.

Inga kommentarer: