lördag 26 juni 2021

Lavas Blogg

Jag har fått vara hos fammo hela natten.
Jag kom igår när klockan var middagsdags.
Det fanns ingen Lavamat hos fammo, men fammo e' snäll å busig så jag fick
falukorv med knäckemacka som hon knåsade ihop å' de' va' jättegott.
Det bästa är att jag fick det imorse också.
Fammo ville ta kort på mig när jag åt, men hon e' för sölig å' hann inte med.


De' e' jätteskönt hos fammo för solen lyser hela ti'n här.



Fammo e' kul för hon vill kasta boll hela ti'n som jag får hämta tillbaka åt henne.
Jag tycker att det är en jätterolig lek och vill leka hela ti'n, men fammo
orkar inte lika länge som jag, åsså går hon iväg me' lilla bollen.
Ja' tänkte att hon kanske behövde få leka me' en större boll,
men fammo e' lite trög så hon fattade nog inte vad jag menade.



Jag stog länge å väntade på att hon skulle fatta , men det gick inte.



Så till slut fick jag å upp på altanen för att se om hon begrep,
men hon gjorde inte det, utan tog bollen och gick och lade
den där jag hade hämtat den.
Stackar'n, hon börjar vara lite gammal och dum, min fammo.



Igårkväll kom en lek-kompis till faffa och hälsade på.
Han hade sin hona med sig, fast dom har inga valpar.
Vi fick en fin blomma, jag å fammo av dom.



Det här är min fammo.
Det här fotot togs igår, när det var midsommarafton.
Hon var lite lat och satt i trappan på altanen och vilade lite.
Hon blir lätt varm i solen.



Jag ska åka hem till min flock idag.
Fast jag vet inte när. Men jag tycker om att vara hos fammo,
så jag stannar gärna lite till.
Jag tycker ju mycket om korv. Jag tror att jag ska få lite glass också,
för det är varmt ute och då får vi hundar smaka lite.
Men inte för mycket, för det är inte bra för våra magar.

Ha en fin dag alla vovvekompisar.



 Hälsningar Lava

Inga kommentarer: