fredag 19 januari 2018

Det Snöar mycket Idag..


..jo och det bara fortsätter att komma.
Så nu får man gå ut med jämna mellanrum för att hinna hålla efter.
I vanliga fall är det gubben som tar det, för han har en stor slunga.
Men på altanen brukar jag ta med den lilla.
Och idag var det så.

När det kommer i såna mängder får jag också hålla igång,
vare sig man har värk i handleder, rygg , axlar o.s.v , eller inte.
Och det är faktiskt skönt , på ett "plågsamt" sätt.
Det är "bättre" att ha ont av att ha gjort något,
än att det värker , utan att man gjort nåt särskilt.




Frisk luft har väl ingen människa dött av
och det lär inte jag heller göra.
Får se hur många gånger till man måste ut, för nu ökar snöandet på igen,
efter att det stillade sig en stund.

Jag är väl lite konstig jag, för alla andra klagar och längtar efter sol och värme.
Men jag älskar vintern.
Ännu mer nu, sen jag började få vallningar. 😅
Och så myser jag i mörkret , med tända ljus , under en filt, i soffan.
❤ LOVE IT ❤

( fotona är förstås tagna före jag skottade )

Inga kommentarer: